Manşetler

Urfa’da Ezber Bozan Bayrak Yarışı: Mehmet Selim Açar Görevi Gençlere Devretti!

|
Şanlıurfa’da sivil toplum kuruluşları ve meslek odalarında koltuğa oturanın bırakmak bilmediği, adeta "merkezi yönetim" anlayışıyla makamların sahiplenildiği bir dönemde, ezber bozan ve takdir toplayan bir gelişme yaşandı. Kentte beyefendi kişiliği, uzlaşmacı tavrı ve Şanlıurfa’nın menfaatlerini savunan duruşuyla tanınan TMMOB Şehir Plancıları Odası İl Temsilcisi Mehmet Selim Açar, 12 yıldır büyük bir başarıyla yürüttüğü görevini genç meslektaşlarına devrettiğini açıkladı.

Günümüzde birçok oda ve STK başkanının koltuğu adeta kişisel bir güç alanı olarak gördüğü ve bırakmamak için her yolu denediği bir iklimde, Açar’ın bu asil hareketi kamuoyunda şaşkınlık ve büyük bir saygı yarattı.

"Bu Görev Bir Bayrak Yarışıdır"

Mehmet Selim Açar, yaptığı veda ve teşekkür açıklamasında, makamların geçici, şehre hizmetin ise kalıcı olduğunu vurguladı. Görevi devretmesini bir kan değişimi ve bayrak yarışı olarak nitelendiren Açar, şu ifadeleri kullandı:

"12 yıldır büyük bir onur ve sorumlulukla yürüttüğüm TMMOB Şehir Plancıları Odası İl Temsilciliği görevimi, bu görevin bir bayrak yarışı olduğu inancıyla genç meslektaşlarıma devretmiş bulunuyorum. Bu süreçte, kadim şehrimiz Şanlıurfa’nın gelişimi, korunması ve geleceğe daha güçlü taşınması adına birlikte düşünmenin, üretmenin ve dayanışma içerisinde mücadele vermenin gayreti içinde olduk."

"Koltuk Sevdalılarına Örnek Olmalı"

Şanlıurfa’nın imar, şehircilik ve gelecek vizyonuna 12 yıl boyunca akademik ve mesleki açıdan ciddi katkılar sunan Açar’ın, zirvedeyken ve hiçbir zorunluluk yokken görevi kendi isteğiyle gençlere bırakması, kentteki diğer "koltuk sevdalısı" yöneticilere de ders niteliğinde bir mesaj oldu.

Açar, şehre olan borcunun bitmediğini ve bir Urfa evladı olarak her zaman katkı sunmaya devam edeceğini belirterek, açıklamasını şu sözlerle tamamladı:

"Görevler geçicidir; esas olan şehrimize ve insanımıza hizmet etme anlayışının devam etmesidir. İnsanın kendisini yetiştiren şehre borcu olduğu şiarıyla, kadim şehrimizin daha yaşanabilir bir geleceğe ulaşması için bu şehrin evladı olarak katkı sunmaya ve sorumluluk almaya devam edeceğim. Görev sürem boyunca yanımda duran tüm hemşehrilerime, çalışma arkadaşlarıma ve aileme şükranlarımı sunuyorum."

Mehmet Selim Açar’ın bu örnek davranışı, Şanlıurfa kamuoyunda "Makamların kişisel ikbal için değil, şehre hizmet için kullanılması gerektiğinin en somut kanıtı" olarak yorumlandı.

Yorum Yazın

Yorum yazarak topluluk kurallarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan sitemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.